SCHADEMELDING

schadeaangifte

Een ongeluk, pech of schade… We hopen van harte dat u ervan gespaard blijft. Maar als u toch iets overkomt, zijn wij er om u te helpen. Hoe sneller u een online schadeformulier invult, hoe vlugger uw verzekeringsmakelaar achter de schermen alles in orde kan brengen. Persoonlijke begeleiding en efficiënte schadeafhandeling gegarandeerd.

Servicenummers

1Wat te doen bij een auto-ongeval?
Bent u net betrokken bij een auto-ongeval met materiële schade? Verzamel dan eerst zoveel mogelijk feitelijke gegevens: foto’s, krijtaantekeningen op het asfalt, getuigenverklaringen … Die kunnen aantonen wat de situatie en uw positie op het moment van het ongeval was, en dat kan belangrijk zijn bij eventuele betwisting. Noteer ook de nummerplaat van de partij met wie u in botsing kwam. Belangrijke info is verder de identiteit van deze persoon en zijn of haar verzekeringsmaatschappij.

Samen vult u het Europees aanrijdingsformulier zo nauwkeurig mogelijk in. Hierop vinkt u de juiste vakjes aan en schetst u de omstandigheden zo gedetailleerd mogelijk. Ook vermeldt u eventuele getuigen.

Ondertekent u dit formulier? Dan betekent het dat u akkoord gaat met alle info die erop staat. Gaat u niet akkoord, dan ondertekent u het formulier niet maar voegt u wel zoveel mogelijk opmerkingen toe. Verder is het mogelijk ieder een eigen schets te maken.

Schade zonder derden: Bent enkel uzelf betrokken, ook dan vult u best een aanrijdingsformulier in. Daarop noteert u de datum, de omstandigheden en plaats van het auto-ongeval. Daarnaast vult u in of de politie een pv heeft opgemaakt en of uw voertuig is weggesleept.

Indien er een sleeping georganiseerd moet worden kan je rekenen op de bijstandsdienst van de maatschappij waar je verzekerd bent. De service nummers kan op rechts op deze pagina vinden.

Je kan via KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD de schade aangeven via de knop “acties”. Upload de foto’s, beschrijf wat er gebeurd is, wat je al ondernomen hebt en vul de schadedatum in.

Heb je geen KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD dan kan je de schade aangeven via het formulier hieronder of via mail naar schade@rveverzekeringen.be.
2Wat te doen bij brand, water of elektriciteitsschade?
Probeer zo snel mogelijk de bron af te sluiten om erger te voorkomen. Als er een dringende voorlopige herstelling moet gebeuren kan je rekenen op de bijstandsdienst van de maatschappij waar je verzekerd bent. De service nummers kan je rechts op deze pagina vinden.

Trek zo veel mogelijk duidelijke foto’s van de schade en van de oorzaak indien zichtbaar.

Je kan via KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD de schade aangeven via de knop “acties”. Upload de foto’s, beschrijf wat er gebeurd is, wat je al ondernomen hebt en vul de schadedatum in.

Heb je geen KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD dan kan je de schade aangeven via het formulier hieronder of via mail naar schade@rveverzekeringen.be.

Hou de beschadigde goederen bij mocht een expertise nodig zijn. Zoek de bewijsstukken van de aankoop van de beschadigde goederen op (originele facturen, garantiecertificaten, foto’s) die je de verzekering kan overhandigen.

Hoe completer je dossier, des te sneller de schade zal geregeld zijn.
3Wat te doen bij stormschade?
Je brandverzekering dekt stormschade altijd: die waarborgen zijn er bij wet verplicht in opgenomen. Traditioneel spreken we van stormwind als de windsnelheid in het meteorologisch station dat het dichtst bij het getroffen pand ligt, een piek bereikt van minstens 80 km per uur. Haalt een wind die piek niet, maar worden binnen een straal van 10 km wel gelijkaardige gebouwen beschadigd, dan is dit vaak voldoende voor tussenkomst in de brandverzekering.

Als er een dringende voorlopige herstelling moet gebeuren kan je rekenen op de bijstandsdienst van de maatschappij waar je verzekerd bent. De service nummers kan je op deze pagina vinden.

Trek zo veel mogelijk duidelijke foto’s van de schade.

Je kan via KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD de schade aangeven via de knop “acties”. Upload de foto’s, beschrijf wat er gebeurd is, wat je al ondernomen hebt en vul de schadedatum in.

Heb je geen KLANTENPORTAAL BROKERCLOUD dan kan je de schade aangeven via het formulier hieronder of via mail naar schade@rveverzekeringen.be.

Hou de beschadigde goederen bij mocht een expertise nodig zijn. Zoek de bewijsstukken van de aankoop van de beschadigde goederen op (originele facturen, garantiecertificaten, foto’s) die je de verzekering kan overhandigen.

Hoe completer je dossier, des te sneller de schade zal geregeld zijn.

  • Uw contactgegevens

  • DD dash MM dash JJJJ
  • Informatie over de schade

  • DD dash MM dash JJJJ
  • Tegenpartij

  • Verbaliserende overheid

  • Indien schade auto

  • Getuigen

  • Naam en contactgegevens getuigen
  • Indien gewonden

  • Naam, adres, geboortedatum slachtoffer en aard letsel
  • Upload documenten

  • Schadeaangifte, foto's of andere relevante documenten
    Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: pdf, jpg, gif, png, jpeg, Max. bestandsgrootte: 32 MB.

    RVE Verzekeringen

    Onafhankelijke Verzekeringsmakelaar

    03/666 73 65
    info@rveverzekeringen.be

    Servicenummers

    1Servicenummers auto
    Noodnummers na ongeval of bij pech met de wagen:

    Baloise Assistance: +32 (0)3 870 95 70
    AG Assistance: 0800 55 505
    AG Assistance vanuit buitenland: +32 78 05 55 05
    Vivium Assistance: +32 (0)2 406 30 00
    Europ Assistance: +32 (0)2 533 75 75
    VAB: +32 (0) 70 344 666
    Inter Partner Assistance: +32 (0)2 550 04 00
    Optimco: +32 (0)3 253 62 55
    Mondial Assistance: +32 (0)2 290 61 00
    AXA Assistance: +32 (0)2 550 05 55
    Allianz Assistance: +32 (0)2 290 61 00
    2Servicenummers brand
    Noodnummers bij schade aan uw woning:

    AG Insurance: +32 (0)2 238 14 11
    AXA: I.P.A: +32 (0)2 550 05 55
    Vivium: +32 (0)2 406 30 00
    Baloise Assistance: +32 (0)3 870 95 70
    3Servicenummers hospitalisatie
    Noodnummers bij opname in het ziekenhuis:

    Medicard Assistance (DKV): +32 (0)2 230 31 32
    Medi-Assistance (AG Insurance): +32 (0)78 15 02 33
    Assurcard Assistance (Baloise): +32 (0)800 13 444
    4Servicenummers melding overlijden
    Noodnummers bij Melding Overlijden:

    Dela: +32 (0)78 05 05 78

    KANTOOR KALMTHOUT

    RVE Verzekeringen

    Kapellensteenweg 216
    2920 Kalmthout
    Routebeschrijving via Google Maps

    Tel: 03/666 73 65
    info@rveverzekeringen.be

    BE0456.903.454

    Openingsuren

    Maandag 09:30 - 12:30 14:00 - 17:00
    Dinsdag 09:30 - 12:30  
    Woensdag 09:30 - 12:30 14:00 - 17:00
    Donderdag 09:30 - 12:30  
    Vrijdag 09:30 - 12:30 14:00 - 17:00

                Geopend op afspraak

    KANTOOR KAPELLEN

    RVE Verzekeringen

    Hoevensebaan 25A
    2950 Kapellen
    Routebeschrijving via Google Maps

    Tel: 03/666 73 65
    info@rveverzekeringen.be

    BE0456.903.454

    Openingsuren

    Maandag    
    Dinsdag 09:00 - 12:00  
    Woensdag    
    Donderdag   14:00 - 16:00
    Vrijdag    

                Geopend op afspraak